De start van onze twee maanden durende reis - Reisverslag uit Kanton, China van Antoinette Bergsma - WaarBenJij.nu De start van onze twee maanden durende reis - Reisverslag uit Kanton, China van Antoinette Bergsma - WaarBenJij.nu

De start van onze twee maanden durende reis

Door: Antoinette

Blijf op de hoogte en volg Antoinette

10 Januari 2016 | China, Kanton

Zondag 10 januari

's Ochtends om 09.00 uur zitten we in de trein die ons naar Schiphol zal brengen. Als we om 10.00 uur aankomen op Schiphol staan Carlien en Joop ons al op te wachten. Hartstikke gezellig! Na onze bagage geseald en ingecheckt te hebben is het tijd voor een kop koffie. Voor we het weten is het tijd om te boarden. Om 12.55 uur vertrekt ons vliegtuig en om 06.45 uur plaatselijke tijd landen we in Guangzhou (het is hier 5 uur later). Nadat ons geduld behoorlijk op de proef wordt gesteld hier op het vliegveld in Guangzhou (ontzettend lange rijen) wordt ineens gevraag wie er naar Sydney gaan. Wij! We mogen naar een andere balie, waar blijkt dat er een hotelkamer beschikbaar is voor de mensen die een langere tussenstop hebben. Het idee van een bed en een douche doet ons het lange wachten snel vergeten. Het hotel blijkt een half uur van het vliegveld te zijn. Samen met lotgenoten gaan we om 09.15 uur eindelijk richting het hotel. Bij aankomst blijken we ook nog eens aan te mogen schuiven bij het ontbijt. Na gezellig met een groep samen te hebben ontbeten gaan we met een gevulde buik een powernap doen en nemen we een verkwikkende douche. Tijd om nog even snel de omgeving te verkennen met een medereiziger uit Nieuw-Zeeland die op de terugreis is van een trip naar India. De omgeving blijkt vooral te bestaan uit kleine chineze winkeltjes. Nog even een kop thee in het hotelcafe (natuurlijk breek ik de deksel van de theepot..) waarna we om 15.00 uur weer worden opgehaald uit ons hotel. Ondertussen zitten wij op onze vlucht richting Sydney. Hier zullen we rond 06.30 uur aankomen. Het vakantiegevoel is al volop aanwezig, maar we kunnen niet wachten totdat we zijn geland!

• 12 Januari 2016 - 19:37

Erna:

Wat leuk om jullie eerste berichtje te lezen. Wat lux ff een Power nap in een hotel. Hihi.
    Have fun in down under.

• 13 Januari 2016 - 01:22

Mariëlle:

Wat super leuk dat we jullie zo kunnen volgen! Mooi dat jullie nog wat hebben kunnen zien van China

• 13 Januari 2016 - 09:25

Martha De Vries:

Wat een avontuur. Begrijp niet helemaal welke eindbestemming jullie hebben. Of maken jullie een rondreis? Ik wens jullie heel veel plezier!

• 13 Januari 2016 - 15:17

Ahmed Allaui:

Hey Tijm en Antoinette! Toevallig strand ik op jullie bericht. Lang niet gezien of gesproken haha. Leuk om te lezen wat jullie gaan doen wauw! Ik wens jullie samen heel veel plezier en een onvergetelijke tijd!! Gr Achie