Sydney, 12 tot 15 januari - Reisverslag uit Sydney, Australië van Antoinette Bergsma - WaarBenJij.nu Sydney, 12 tot 15 januari - Reisverslag uit Sydney, Australië van Antoinette Bergsma - WaarBenJij.nu

Sydney, 12 tot 15 januari

Door: Antoinette en Tijm

Blijf op de hoogte en volg Antoinette

12 Januari 2016 | Australië, Sydney

Na een soepele vlucht, helaas zonder slaap, al vroeg in de ochtend geland op Sydney. Met de trein naar Syndey Cental station, waar we te voet naar ons appartement konden. Onze kamer was nog niet vrij, dus we zijn eerst gaan brunchen. Ondanks de vermoeidheid was dit erg leuk. Sydney geeft je gelijk een blij gevoel (het heerlijke zonnetje doet natuurlijk ook wonderen). Gelukkig konden we om 11.00 uur ons appartement in. Alles geïnstalleerd en toen was het heerlijke bed niet meer te weerstaan. Zzzzzz. Langer geslapen dan we van plan waren, maar we voelden ons gelijk een stuk beter. Boodschappen gedaan en heerlijk gegeten. 's Avonds bijgekomen op onze hotelkamer zodat we fit Sydney konden verkennen.

De volgende dag werden we op tijd wakker. Na een kop koffie de hotelfitness bezocht en Tijm heeft ook nog een paar baantjes getrokken in het zwembad. Aangezien we in een appartement zitten kunnen we 's ochtends zelf ons ontbijt maken, ideaal.
Tijd om de bus richting Bondi Beach te pakken. Het is vandaag 28 graden en niet bewolkt.  Vanaf het strand van Bondi beach naar de surfers gekeken. Heerlijk geluncht op een terrasje van een biologisch winkeltje (tip: Bondi Wholefoods). Vanaf hier de bekende  wandeling gemaakt over de kuststrook van Bondi Beach naar Coogee en terug (12 km). Erg leuke wandeling om te doen en echt een aanrader, vooral als de zon zo lekker schijnt als bij ons het geval was.

Nu we nog de luxe hebben van een hotelfitness de volgende dag weer begonnen met een fitness-sessie. Daarna was het plan om de Bonza Bike Tour te doen om zo de highlights van Sydney te zien. Maar met 40 graden en een zon die volop brandde, leek ons dit toch niet verstandig. Daarom hebben we de stad te voet verkend. Vanaf het Observatory, wat op het hoogste punt van Sydney ligt en een mooi uitzicht over de Harbour Bridge en het centrum van Sydney geeft, naar het Opera House gelopen. Toen we een ijsje wilden kopen voor de ingang, werden we door security verzocht het terrein te verlaten om veiligheidsredenen. Dus helaas het Opera House niet van binnen kunnen bekijken. Later hoorde we dat het ging om een bommelding op de naastgelegen ferry. Toevallig belandde we daarna bij een straatoptreden van dansers uit de VS. Erg vermakelijk. 's Avonds trok er een storm over Sydney waar wij gelukkig weinig van hebben meegekregen.

Eindconclusie: Sydney is heel chill. Mensen zijn aardig, nooit opdringerig om iets te verkopen o.i.d en ze zijn vet sportief. Overal zie je hardlopers. De parken zijn bomvol met mensen die boksen, opdrukken, bootcampen, etc. Volop biologisch en gezond eten. Er zijn meer salades en proteïnnepannekoeken te krijgen dan hamburgers o.i.d. Je ziet overal kantoorpikkies in pak lopen die speciale koffietjes halen bij de talloze koffietententjes. Ik zou hier zo kunnen wonen :)

• 18 Januari 2016 - 10:15

Selma:

Wauwie! Leuke foto's.

• 18 Januari 2016 - 17:10

Maartje:

Geweldig! Leuk om de lezen hoe het gaat, hou ons vooral op de hoogte