Hunter Valley, Booti Booti en Moonee Beach - Reisverslag uit Central Coast, Australië van Antoinette Bergsma - WaarBenJij.nu Hunter Valley, Booti Booti en Moonee Beach - Reisverslag uit Central Coast, Australië van Antoinette Bergsma - WaarBenJij.nu

Hunter Valley, Booti Booti en Moonee Beach

Door: Antoinette en Tijm

Blijf op de hoogte en volg Antoinette

18 Januari 2016 | Australië, Central Coast

Hunter Valley, 18 tot 20 januari
Katoomba naar Cessnock, A32 M1 B82.
Cessnock erg warm onbewolkt.

Na een autorit van ongeveer 3 uur kwamen we aan in de Hunter Valley. Dit gebied staat vooral bekend om zijn wijnvelden. De camping waar we staan heeft een zwembad, dus de middag heerlijk bij het zwembad gerelaxt met wat tijdschriften en 's avonds in de campkitchen zelf wat eten bereid.

De volgende dag zijn we naar het VVV gereden om te vragen wat de highlights zijn van deze omgeving. Er zou een chocoladefabriek zitten en een kaasmakerij. Ook was er een uitkijkpunt waar we naartoe konden rijden. Het was koffietijd, dus op naar de chocoladefabriek. Bij aankomst bleek het te gaan om een chocoladewinkel. Tijm gevraagd waar de 'fabriek' was: achter in de winkel kon je door een raam kijken hoe de chocolaatjes en fudge gemaakt werden... Dan maar genieten van een lekker taartje en door naar de kaasfabriek, wat je ook geen fabriek kon noemen. Wel kon je hier een proeverij doen. Op een terras genoten van verschillende kaasjes.
Vervolgens besloten om naar het uitkijkspunt te wandelen, zodat we de omgeving konden zien. Toen we in het bos liepen zagen we onze eerste wilde en levende kangeroo. De tijd ging ineens wel erg snel en we wilden natuurlijk nog wel een wijnproeverij doen. Terug naar de camping om onze campervan neer te zetten en te voet richting een wijnproeverij. Deze zou op 20 minuten loopafstand van de camping zitten, maar dit bleek een stuk verder te zijn. Ondertussen was het 17.00 uur toen wij het terrein bereikten en was de vrouw bezig met afsluiten. Gelukkig was ze erg vriendelijk en konden we nog verschillende wijnen proeven. Ze vertelde dat er op onze camping een goede Thai zat, waar je je eigen wijn mee naar toe mocht nemen. Ze gaf ons een lift terug naar de camping, heel fijn. 's Avonds inderdaad heerlijk gegeten bij de Thai met onze eigen fles bubbels.

Booti Booti, 20 tot 21 januari
Cessnock naar Booti Booti, via B68, Pacific HW naar The Lakes Way
33 graden volop zon bij aankomst

Na twee plaatsen in het binnenland te hebben bezocht tijd om de kust op te zoeken. Booti Booti national park is een smal gebied met aan de oostkant Seven Mile Beach en het Wallis Lake aan de westkant. De camping ligt direct aan het meer, wat mooie plaatjes opleverde. Waar in Sydney overal ibissen rondlopen, op onze camping in de blue mountains kaketoes en maskerkievitten te zien zijn, op onze camping in de Hunter Valley alle soorten papegaaien in grote getalen te vinden zijn, zit onze camping nu vol met kookaburra's, wat bizarre vogels zijn met grote koppen die geluiden maken die doen denken aan ravottende apen. An: Tijm loopt dus de hele dag met zijn fototoestel achter vogels aan te rennen :p

Op de camping vertelde een gast dat er in de baai bij Forster tegen de avond vaak dolfijnen te zien zijn. We zijn eerst naar Cape Hawke gereden, waar je na 420 treden een uitzichtpunt hebt over het gebied. Een uurtje op het strand gelegen en vervolgens naar de baai gelopen om dolfijnen te spotten. Erg tof dat we na een kwartier ook daadwerkelijk dolfijnen zagen. Er zat ook een groep pelikanen. Leuk om deze dieren in het wild te zien.

Voordat we verder reden zijn we naar de Seven Mile Beach gelopen. Bijzonder om op zo'n lang strand te zijn, waar je verder helemaal niemand anders ziet.

Moonee Beach, 21 tot 23 januari
Booti Booti naar Moonee Beach, via The Lakes Way, Pacific HW
Zonovergoten en 1 regenbui 's nachts

Onderweg naar Moonee Beach zijn we gestopt in Port Macquarie om onze benen te strekken en te lunchen bij restaurant The Corner. Door naar Moonee Beach! Bij de camping in Moonee Beach aangekomen blijkt de camping uit te kijken over een gebied waar een rivier en de zee samenkomen. Toen we aankwamen was het eb, waardoor er zand en kleibeddingen zijn met water en eilandjes vol met vogels. Erg mooi om te lopen en te zwemmen. Toen we de volgende ochtend wakker werden was het vloed en was dit hele gebied ingenomen door de oceaan. Er waren free pancakes met fruit voor het ontbijt in de camp kitchen, wat wij als echte Nederlanders natuurlijk niet konden laten lopen. De rest van de dag genoten van het mooie weer en de omgeving.